Skoleskak i USU er aldrig tilfældigt

Skoleskak i USU er aldrig tilfældigt

IMG_7861Politiken skriver i en artikel, at især den understøttende undervisning er en stor udfordring rundt omkring på landets skoler. Mangel på fokus og tilfældigt indhold, fører til spild af tid på hver anden skole.

Desuden nævnes det at især samarbejdet mellem lærere og pædagoger i den understøttende undervisning er en udfordring, og at pædagogerne ofte står alene med opgaven.

Politiken har valgt at illustrere artiklen med et billede af børn, der spiller skoleskak med billedteksten: “Skoleskak fremhæves i flere undersøgelser som eksempel på understøttende undervisning, som virker og får elever til at lære mere i andre fag”.

I Dansk Skoleskak ved vi:

  • At skoleskak i understøttende undervisning forbedrer elevernes matematikkompetencer
  • At skoleskak styrker ro, koncentration og sociale evner
  • At skoleskak i understøttende undervisning skaber både fokus og godt teamsamarbejde mellem lærere og pædagoger
  • At skoleskak bliver brugt på over 500 skoler landet over – netop af disse årsager

Aldrig før har skoleskak været brugt så systematisk i skolerne som nu. De uddannelser og metoder som Dansk Skoleskak tilbyder, bliver mere end nogensinde brugt i meningsfyldte sammenhænge på skolerne.

Læs dokumentation for skoleskaks gavnlige virkning eller bestil gratis info-materiale.

Spørgsmål? Kontakt laer@skoleskak.dk / 3049 0580.

Dansk Skoleskak
info@skoleskak.dk